středa 5. srpna 2015







Tatínek sklízel meruňky. A bylo jich tolik, že nám lezly ušima. Dědeček zavařoval kompoty a marmelády, sušil a ujídal, všichni jsme se cpali a stejně jich neubylo. Když jsem přiložila ruku k dílu, situace se o moc nezlepšila, ale aspoň jsem měla dobrý pocit, že jsem odvedla kus práce pro dobrou věc (tedy redukci meruněk v naší kuchyni).








-rozmixované meruňky
-kokos
-kokosový olej

Moje várka byla z 6ti meruněk, 100 g kokosu a čajové lžičky kokosového oleje. Nebudeme počítat s tím, že budou vaše meruňky stejně veliké jako ty naše, takže navrhuji přisypávat kokos, dokud směs  nepřestane být mazlavá, ale když se smáčkne, ale bude ještě držet pohromadě. Pak jsem ždibky hmoty převálela v kokosu, vyskládala na plech a sušila v předehřáté troubě asi 40 minut. Nakonec z ní vylezlo 32 kokosek (kdybych tolik neujídala, bylo by jich víc).








-meruňky


Opět se mixovalo a to je vše. Pyré jsem vylila na plech s pečícím papírem, rovnoměrně rozetřela a pekla v předehřáté troubě dokud povrch nepřestal být lepkavý. Pak jsem plech nechala vychladnout a nastříhala pečící papír s přilepeným pyré na proužky. Papír by měl jít lehce sloupnout a zbyde jen páseček, který se smotá do ruličky.








-kuskus
-meruňky
-semínka, oříšky
-máta
-med


Všechno se do sebe zamíchá a pak se jí. Jí se lžící a jde to moc dobře.







Další ráno jsem došla do kuchyně, a co to nevidím, na stole velký košík, plný čerstvých meruněk (jako v tom filmu 50x a stále poprvé). Ten den jsem se už na nic nezmohla. Slavnostně prohlašuji, že se náš dům stal Meruňkovým impériem.




Žádné komentáře:

Okomentovat